پزشک متخصص جراحی لیزر کیست مویی

جراح لیزر کیست مویی معمولا چه پزشکی می باشد؟

سيستکتومی کیست پيلونيدال

معمولا پزشکان متخصص جراحی عمومی و یا جراح دستگاه گوارش لیزر کیست مویی را انجام میدهد.

در صورت داشتن مشکلات مربوط به کيست پيلونيدال، می توان از طريق جراحی آن را برداشت و درمان کرد. این روش به عنوان یک روش سرپایی انجام می شود، بنابراین نیازی به گذراندن شب در کلینیک نیست. برخی مواقع ممکن است به شما دارو (بیهوشی عمومی) داده شود که شما را در خواب و بدون درد نگه دارد.

کلینیک لیزر شفا دارای پزشکان جراحی می باشند که بیش از 15 سال سابقه جراحی لیزر کیست مویی را دارند.

تصویر جراح کیست مویی

جراح کولون و روکتوم (کیست مویی، هموروئید، شقاق، فیستول)

در صورت مراجعه نکردن به موقع افراد به پزشک جراح لیزر کیست مویی به خاطر خجالت، ترس و شرم از ناحیه این بیماری فقط روند و هزینه های درمانی را بیشتر و پیچیده تر می کند. بیماران معمولاً با شکایت ترشح یا درد در این ناحیه مراجعه می‌کنند.

معمولا علامت کیست مویی وجود یک یا چند عدد سینوس و یا سوراخ در این ناحیه می‌باشد. اگر بیمار در مراحل اولیه مراجعه کند می‌توان بدون عمل جراحی و فقط با فیبر لیزر کیست مویی را از بین برد ولی اگر بیمار در مراحل بعدی و با عوارض مراجعه کند، باید بافت حاوی این کیست با نوع دیگری از لیزر یا بدون لیزر برداشته شود؛ چون عود این بیماری شایع است.

هنگام عمل باید بافت حاوی سینوس بطور کامل برداشته شود و بعد از عمل نیز بیمار باید از رویش مو در این ناحیه جلوگیری کند.

آشنایی با علائم بیماری کیست مویی

در شرایط‌ عفونت‌ نکردن کیست، علامتی وجود‌ ندارد. علائم کیست مویی با ایجاد عفونت مشهود می گردد که شامل : تب‌ و لرز ، درد موقع نشستن ،  ترشح‌ چرک‌ ، اگر هنگام‌ نشستن‌ احساس‌ ناراحتی‌ می‌کنید، یک‌ بالش‌ مخصوص‌ در محل‌ نشستن‌ خود قرار دهید و  ورم، درد، قرمزی‌ و احساس‌ درد با لمس‌ می باشد جهت مطالب بیشتر علائم می توانید روی اینجا کلیک نمائید.

چه عواملی سبب ایجاد کیست مویی میشوند؟

قطعا عامل ژنتیک یکی از مهمترین عامل های ایجاد کیست مویی می باشد و اگر شخصی از اعضای خانواده اش قبلا مبتلا به کیست مویی شده باشد احتمال اینکه این شخص نیز مبتلا شود افزایش می یابد.

نشستن‌های طولانی، چاقی “تعریق شدید” سابقه خانوادگی “شکاف عمیق بین دو باتک “شغل افرادی که در محل کار به طور طولانی حالت نشسته دارند . فشار شدید و یا ضربه‌های تکرار شونده به این ناحیه ممکن است سبب تشدید احتمال بیماری کیست مویی شود. جهت مطالعه کامل عوامل کیست مویی بر روی اینجا کلیک کنید.

مراحل کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر

درمان کیست مویی با بی حسی موضعی و در کمتر از یک ساعت بدون نیاز به جراحی ، بدون بستری و بیهوشی و بدون درد و خونریزی صورت می گیرد.

پزشک متخصص جراحی لیزر کیست مویی
5 (100%) 2 vote[s]