لیزر درمانی بواسیر(اشعه درمانی)

لیزر درمانی بواسیر برای بواسیرهای درجه۱و۲بسیار مناسب میباشد و نتیجه رضایت بخشی به همراه دارد.

بواسیر درجه یک

در این درجه بالشتکهای بواسیر از مقعد بیرون نمی گردند و فقط نشانه های آن دفع خون از مقعد و یا دفع خون با دفع مدفوع و مشاهده خون در مدفوع است در این مرحله هموروئید های کوچکی در سطح درونی دهانه مقعد به وجود می آیند که خیلی از اشخاص به این مرحله چندان توجهی نمی کنند تا هنگامی که به علت کشیده شدن مدفوع به روی آنها منجر به خونریزی می گردد.

بواسیر درجه دو

در این نوع از بواسیر بالشتکهای همورئیدی یا بواسیری از مقعد بیرون می گردند ولی به خودی خود می توانند دوباره به جای اولشان برگردند و نشانه آن خونریزی با درد است. در این درجه ناحیه کوچکی از هموروئید در موقع دفع مدفوع از مقعد بیرون می گردد که به علت سفت بودن بافت پیوندی کانال مقعد همورئید مجددا به درون باز می گردد.

استفاده از لیزر به صورت سرپایی با بی حسی موضعی بدون درد وخون ریزی وبدون نیاز به بستری در کمتر از یک ساعت در مطب قابل انجام است.

جراحی بواسیر با لیزر

از جراحی بواسیر (هموروئید)با لیزر برای اشخاصی که به بواسیر درجه ۳و۴مبتلا هستند استفاده میشود.

بواسیردرجه سه

در این درجه بالشتکهای هموروئید از مقعد بیرون می گردند اما به خودی خود نمی توانند به محل اصلی شان برگردند و بایست با دست آنها را به درون مقعد هل داد و نشانه آن احساس درد با خونریزی است.

بواسیر درجه چهار

در این درجه بالشتکهای همورئید یا بواسیر همواره در بیرون از مقعد هستند و به درون نمی روند و خیلی دردناک و با خونریزی همراه میباشند که بایست در این درجه خیلی سریع به پزشک متخصص برای درمان همورئید اقدام نمود.

استفاده از لیزر نسبت به جراحی بازوسایر روشهای دیگربسیار راحت تروکم عارضه تر میباشد وبعد از عمل شخص بیمار به راحتی میتواند به زندگی روزمره خود باز گردد بدون اینکه نیاز به بستری شدن واستراحت مطلق داشته باشد.

استفاده از لیزر کار برش وبرداشتن بالشتکهای بواسیر را به آسانی وبا کمترین صدمه به بافتهای اطراف انجام داده ودرحین استفاده از لیزر خون ریزی وجود ندارد زیرا خود لیزر سبب ترمیم شریانهای خونی میشود ودر ضمن استفاده از لیزر احتمال سایر بیماریهای واگیر دار وعفونی از جمله هپاتیت وایدز را از بین میبرد.

مزیت های استفاده از لیزر برای درمان بواسیر نسبت به سایر روشهای درمانی

1. این عمل به شکل سرپایی درمطب با بی حسی موضعی انجام پذیر است
  2. به بیهوشی نیازی نمیباشد
  3. احتیاج به بستری واستراحت مطلق نمیباشد و شخص میتواند بلافاصله به محل زندگی ویا کار خود باز گردد