عوامل موثر در پیدایش کیست مویی

علت بیماری کیست مویی

این مشکل که در مردان رایج تر از زنان میباشد؛ بیشتر برای نخستین بار در زمان بلوغ و هنگامی که رشد مو و فعالیت غدد چربی زیاد میشود افزایش می یابد. سینوس مویی در اشخاصی که چاقی، پرمویی، و کسانی که زیادتر از دیگران عرق می کنند، و یا کارهای نشسته دارند یا لباس های تنگ می پوشند، بیشتر مشاهده می شود. اما می توان گفت علت اصلی کیست مویی، فرورفتن موهای این ناحیه به داخل پوست است .به همین علت این بیماری در افراد پرمو و افرادی که شغل نشسته دارند بیشتر دیده می‌شود.

عوامل موثر دیگر که سبب کیست مویی می گردند:

نشستن‌های طولانی، چاقی “تعریق شدید” سابقه خانوادگی “شکاف عمیق بین دو باتک “شغل افرادی که در محل کار به طور طولانی حالت نشسته دارند . فشار شدید و یا ضربه‌های تکرار شونده به این ناحیه.

در جنگ جهانی دوم بیشتر از ۸۰ هزار سرباز به علت مشکلات مربوط به کیست مویی در بیمارستان بستری شدند که بیشتر آن‌ها راننده‌های جیپ یا شبیه آن بودند زیرا در این راننده‌ها ناحیه استخوان دنبالچه تحریک شده یا تحت فشار شدید بود. به همین علت به این بیماری، بیماری راننده‌های جیپ می‌گفتند. مولفه دیگر هورمونال است که غالباً در زمان دوران نوجوانی و جوانی رخ می‌دهد که غدد ترشحی آن قسمت مقداری فعال‌تر می‌گردد، هنگامی که فعال گردد بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود و احتمال دارد میکروبی نیز وارد بافت غده‌ای آن قسمت گردد و التهاب و تورم ایجاد کند. دلایل ارثی نیز می‌تواند در پدید آمدن آن تاثیر گذار باشد.

علایم‌ شایع‌ کیست مویی

در شرایط‌ عفونت‌ نکردن کیست، علامتی وجود‌ ندارد. با ایجاد عفونت،‌ علایم‌ زیر بروز مینماید

تب‌ و لرز

درد موقع نشستن

ترشح‌ چرک‌

اگر هنگام‌ نشستن‌ احساس‌ ناراحتی‌ می‌کنید، یک‌ بالش‌ مخصوص‌ در محل‌ نشستن‌ خود قرار دهید.

ورم، درد، قرمزی‌ و احساس‌ درد با لمس‌

درمان کیست مویی با لیزر

درمان کیست مویی با بی حسی موضعی و در کمتر از یک ساعت بدون نیاز به جراحی ، بدون بستری و بیهوشی و بدون درد و خونریزی صورت می گیرد.

عوامل موثر در پیدایش کیست مویی