جراحی سینوس پیلونیدال با لیزر

جراحی کیست مویی با لیزر

استفاده از لیزر برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست مویی کاربرد دارد. با  لیزر میتوان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت. این روش درعمل  کیست مویی وسیع؛کیست مویی با سینوس های متعدد  و کیست مویی عارضه دار استفاده میشود.

مراحل کیست مویی

مزایای استفاده  از لیزر در عمل کیست مویی

1. به علت بسته شدن  عروق کوچک توسط لیزر خونریزی حین عمل کیست مویی به کمترین مقدار خود می رسد.

2. لیزر عصب های قطع شده ی حین برش جراحی را ترمیم میکند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی کاهش میابد.

3. از همه مهمتر اینکه لیزر هنگامی که به بستر زخم تابانده میشود باعث از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین عمل کیست مویی  میشود.

4. استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم موثر می باشد.

5. جراحی با لیزر همراه با بی حسی موضعی میباشد که دیگر نیازی به چاقو و تیغ جراحی نمی باشد در صورتی که با جراحی چاقو بایستی بیهوشی صورت گیرد.

6. قطعا درمان با لیزر کیست مویی برای بیمار، جراحی را بسیار ساده و آسان خواهد نمود و مراحل درمان را تسریع کرده و بیمار پس از جرای می تواند از روز بعد شروع فعالیت های روزمره خود نماید.

لازم به ذکر است که در بیمارانی که توسط اینجانب با لیزر عمل شده اند تا کنون هیچ مورد عودی مشاهده نشده است در بیمارانی که به علت های مختلف زخم  کیست مویی بعد از عمل باز گذاشته میشود ۳-۲ ماه طول میکشد تا زخم بسته شود. برای ترمیم سریعتر زخم راههای گوناگونی وجود دارد .

کاهش زمان ترمیم و بهتر شدن زخم کیست مویی بعد از عمل

یک راه آن استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل میباشد. لیزرهای کم توان هفته ای ۳-۲ بار  به زخم کیست مویی و بافت اطراف تابانده میشود. این لیزر با ایجاد بیو استیمولیشن باعث ترمیم سریعتر زخم کیست مویی میشود. البته باید توجه داشت که میزان اشعه ی تابیده شده به بستر زخم از بافت اطراف کمتر بوده و باید بطور دقیق محاسبه شود.

از راههای دیگر،استفاده از ژل و پمادهای گوناگون است که سبب تحریک ترمیم بافتی میشود.

جراحی سینوس پیلونیدال با لیزر
5 (100%) 2 votes