جراحی سینوس پیلونیدال با لیزر

جراحی کیست مویی با لیزر

استفاده از لیزر برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست مویی کاربرد دارد. با  لیزر میتوان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت. این روش در عمل کیست مویی وسیع؛ کیست مویی با سینوس های متعدد و کیست مویی عارضه دار استفاده میشود.

مراحل کیست مویی

مقایسه جراحی با چاقو و لیزر کیست مویی

چه با چاقو و چه با لیزر کیست مویی می توان این بیماری را جراحی نمود ولی از معایب جراحی با چاقو می توان ، نیاز به جراحی، بیهوشی و چند هفته در خانه خوابیدن، درد و پانسمان کردن های زیاد را نام برد ولی در جراحی با لیزر کیست مویی اینگونه نیست، می توان از مزایای درمان با لیزر جهت کیست مویی به خوبی یاد برد در این نوع جراحی بی حسی موضعی داده شده و همین بی حسی موضعی 24 تا 48 ساعت مانع از درد بیمار می شود و بعد از آن هم درد آنچنانی نداشته و نیازی به تراشیدن و بستری دربیمارستان ندارد و بیمار هر وقت که به حمام می رود با همان لیف و صابون بعد از چند روز می تواند داخلش رو شسته و در نتیجه بعد از 24 ساعت یا نهایتاً 48 ساعت می تواند به راحتی بنشیند و کارهای روز مره خود را انجام دهد.

مزایای استفاده  از لیزر در عمل کیست مویی

1. به علت بسته شدن  عروق کوچک توسط لیزر خونریزی حین عمل کیست مویی به کمترین مقدار خود می رسد.

2. لیزر عصب های قطع شده ی حین برش جراحی را ترمیم میکند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی کاهش میابد.

3. از همه مهمتر اینکه لیزر هنگامی که به بستر زخم تابانده میشود باعث از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین عمل کیست مویی  میشود.

4. استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم موثر می باشد.

5. جراحی با لیزر همراه با بی حسی موضعی میباشد که دیگر نیازی به چاقو و تیغ جراحی نمی باشد در صورتی که با جراحی چاقو بایستی بیهوشی صورت گیرد.

6. قطعا درمان با لیزر کیست مویی برای بیمار، جراحی را بسیار ساده و آسان خواهد نمود و مراحل درمان را تسریع کرده و بیمار پس از جرای می تواند از روز بعد شروع فعالیت های روزمره خود نماید.

لازم به ذکر است که در بیمارانی که توسط اینجانب با لیزر عمل شده اند تا کنون هیچ مورد عودی مشاهده نشده است در بیمارانی که به علت های مختلف زخم  کیست مویی بعد از عمل باز گذاشته میشود ۳-۲ ماه طول میکشد تا زخم بسته شود. برای ترمیم سریعتر زخم راههای گوناگونی وجود دارد .

کاهش زمان ترمیم و بهتر شدن زخم کیست مویی بعد از عمل

یک راه آن استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل میباشد. لیزرهای کم توان هفته ای ۳-۲ بار  به زخم کیست مویی و بافت اطراف تابانده میشود. این لیزر با ایجاد بیو استیمولیشن باعث ترمیم سریعتر زخم کیست مویی میشود. البته باید توجه داشت که میزان اشعه ی تابیده شده به بستر زخم از بافت اطراف کمتر بوده و باید بطور دقیق محاسبه شود.

از راههای دیگر،استفاده از ژل و پمادهای گوناگون است که سبب تحریک ترمیم بافتی میشود.

چرا کلینیک لیزر شفا؟

اين مركز اولين مركز درمان بيماريهای مقعد با ليزر از سال ١٣٨٢ ميباشد و در طی اين مدت بيش از پنجاه هزار مراجعه كننده و بيش از پانزده هزار عمل با ليزر در ان انجام شده كه منجر به كسب تجربه بسيار بالايي نزد پزشكان شاغل در ان گرديده است و هر روز نيز به آن افزوده ميگردد. در اين مركز مراجعين مبتلا به بیماری کیست مویی ابتدا توسط پزشكان متخصص خانم و آقا معاينه و پس از تشخيص دقیق بيماری راهكار مناسب به بيمار ارايه ميگردد اين درمان ميتواند شامل درمان دارویی يا درمان با ليزر کیست مویی باشد كه در هر صورت باعث بهبود سريع بيمار بدون بستری شدن در بيمارستان و بيهوشي است و از روز بعد بيمار ميتواند سر كار خود حاضر شود.

جراحی سینوس پیلونیدال با لیزر
5 (100%) 7 vote[s]